SPI és SAI jelölések az abroncson a nagyobb biztonság érdekében
Az SPI és SAI mutatókat három helyen, egymáshoz képest 120°-os eltolásban helyezték el. Ennek köszönhetően bármilyen kerékállás esetén látható mindkét indikátor. A mutatók pontos pozícióját a vállakon elhelyezett szimbólumok jelölik.
Nagyobb biztonság a mintázati mélység folyamatos nyomon követésével
Az elégtelen mintázati mélység növeli a vízre felúszás kockázatát és a fékút hosszát. A Teljesítménymutató (SPI) segít nyomon követni a mintázat kopását, és figyelmeztet, ha a profilmélység elérte a kritikus szintet.
Ha a mintázat eléri a 3 mm-es mélységet, akkor a WET+ szimbólum átváltozik WET- jelölésre. Ez a vizes körülmények között nyújtott teljesítmény csökkenésére hívja fel a figyelmet..
Ha a DRY+ szimbólum átváltozik DRY- jelölésre, akkor a profilmélység elérte a törvényileg előírt 1,6 mm-es mélységet. Ekkor az abroncsok azonnali cseréjére van szükség.
Növelt gazdaságosság a hibásan beállított futómű felismerésével
A rosszul beállított futómű rendellenes kopást eredményez a gumiabroncsok futófelületén, amely nemcsak az abroncsok élettartamát befolyásolja kedvezőtlenül, de az üzemanyagfogyasztást is növeli. Ennek felismerésében segítenek a Futóműgeometria-jelzők (SAI).
Az SAI indikátorok a futómű helytelen beállítását jelzik az első 2.000 km megtétele során. Ha a gumiabroncs mintázata eltérő mértékben kopik a belső és a külső vállakon, akkor érdemes a futóművet megvizsgáltatni egy szakemberrel.